Thursday 16 November 2017

Auktionsmarknadsteorivalutahandel


Förstå prisnivåer När jag först lärde mig av och då om prishandelshandeln tyckte jag att det var det mest förnuftiga sättet att förstå marknaden. Jag gillade omedelbart konceptet. Från prisåtgärder lärde jag mig om auktionsmarknadsteorin (AMT) och det förklarade hur och varför prisåtgärden. Det här är min enkla blogg för att hjälpa mig att formulera och organisera mina tankar. It8217 är ett ställe för mig att ställa upp högt, 8221 för att växa och utveckla goda handelsvanor och kunskaper. Idéerna här handlar inte om rådgivning utan tjänar bara för att hjälpa mig att förbereda mig för handel med mina läxor genom postmarknadsanalys och pre-market preparation är syftet med den här bloggen. 8220 Allt jag lär mig och skriver här betyder inte något om jag inte övar det och gör det live8221 Senaste inläggAuction Market Theory och Market Profile Anslöt Aug 2009 Status: Pris Action Trader 1.662 Inlägg Dessa har inte tagits men bygger på Balance Area-konceptet. Det första är att vi vill handla med trenden. Vi vet att trenden är uppe för att vi bröt ut ur balansområdet till uppsidan och inte har gått igenom det igen. På mitt tidigare inlägg är det blå området det aktuella området. De svarta linjerna representerar fredagar balansområdet så ignorera för detta inlägg. Eftersom uppauktionen fortsätter, skulle vi bara leta efter att bli långa. Jag lämnar VSA för VSA-tråden, men du kan se några ställen att komma in länge i stödområdet (Balansområde). Bifogade bilder (klicka för att förstora) Gratis Utbildning Greg Lee från eminitradingschool gick med i den här veckan för att täcka de åtta olika typerna Marknadsprofildagar samt en översyn av hans kartläggningsinstallation. Innan du börjar handla med auktionsmarknadsteori och marknadsprofil är det viktigt att du tydligt förstår de olika dagtyperna och handlare kan förvänta sig i varje situation. Greg Lee från Emini Trading School amp askMarketProfileTrading introducerar de åtta marknadsprofil dagstyperna på både Time-Price Opportunity (TPO) och Bar Charts. Denna online-händelse kommer att visa risken att belöna för varje dagstyp tillsammans med vad handlarna kan förvänta sig för var och en av följande: Daglig dag för icke-trenddag (2 lätt definierade variationer av denna dagstyp) Normal Variationsdag Neutral Day (3 lätt definierad Varianter av denna dagstyp) Vertikal dubbeldistributionsdag P Dag b Dagens trenddag (2 lätt definierade variationer av denna dagstyp) De 4 Ws kommer att adresseras för varje dagstyp som fungerar som byggstenar för en handelsplan: 1. VAD gör marknaden 2. När kommer marknaden att gå till de projicerade marknadsprofilnivåerna 3. Var ser du det? 4. Varför gör marknaderna vad de gör För att se en kopia av inspelningen klickar du på länken nedanför: Var noga med att vara med i vår nästa gratis handelshändelse om hur man bygger ett komplett handelssystem: Klicka här för att registrera riskavskrivning: Tidigare resultat är inte en indikation på framtida resultat. Futures trading innebär betydande finansiell risk. Visningar av gästkommentatorer representerar inte de av TradingPub. Artikel som endast är avsedd för utbildningsändamål och inte menas i vilket fall som en uppmaning att köpa eller sälja vissa värdepapper. Vänligen kontakta din personliga finansiell rådgivare innan du använder den här informationen för egen handel. Lämna ett svar Avbryt svarTidigare skrev jag om auktionsprocessen och det har varit mitt fokus i veckan. I8217ve handlade denna vecka på sim med undantag för en handel som var för bra för att passera. Mina resultat har varit mycket bättre än någonting under de senaste månaderna. I8217ll post resultaten i helgen när veckan är klar men jag ville skriva om min 8220break-through8221. Jag känner att I8217m börjar förstå auktionsprocessen. Den här veckan när jag gjorde ett misstag kunde jag genast igenkänna det. I det förflutna kände I8217ve förlorat och FT71 skulle kommentera och I8217d har mycket problem att förstå varför. Den här veckan var jag mycket mer synkroniserad med FT718217s tweets. Några gånger hade jag en handel och han pratade om mål och mina målorder var redan på min DOM på exakt samma nivåer som han tweeted. Här är ett exempel från igår: Det finns fortfarande massor av saker som jag inte förstår särskilt realtid men jag känner verkligen att I8217ve har gjort framsteg under den senaste veckan. Här är några förändringar som jag gjorde: Jag handlar 3 kontrakt så att jag kan skala ut och stanna i handeln för de stora vinsterna (som Dalton8217s 8220Destination Trade8221). Jag handlar bara en marknad och fokuserar intensivt på auktionsprocessen. Jag frågar mig själv FT718217s 3 frågor. Eftersom mina förluster är små (3-6 fästingar vanligtvis) och utbetalningen är stor, är I8217m inte rädd för att 8220try it8221. I8217m accepterar att nästa handel kan vinna eller förlora och att nästa handel bara är en av många. Nu har denna vecka varit på sim så frågan kan jag göra med riktiga pengar. Det är svårt för mig att vara i handel med riktiga pengar, med vetskap om att jag kunde ge tillbaka den öppna vinsten. Här är ett exempel på en öppen bundhandel som I8217m skriver detta: Det slutade korta mitt mål och it8217s drar upp till 74. Men I8217m lämnar den ensam. 60 är långt före destinationen så jag tror att den blir fylld. Igår släppte jag det och gick till lunch och kom tillbaka för att hitta den fylld. Jag inser att jag tidigare var så snabb att fånga 3-6 fästingar att jag saknade några stora möjligheter. Och nu arbetar I8217m med att utnyttja dessa möjligheter. När vinsterna är små (min förväntan höjde omkring 2 fästingar ett tag) saknas en handel inte så stor av en affär. Men när vinster är stora, saknas en handel kan vara skillnaden mellan en lönsam dag och en förlorad dag. Så mitt nuvarande fokus är på att bättre förstå auktionsprocessen i realtid för att eliminera misstag. I8217m är inte säker på om jag vill gå tillbaka till riktiga pengar nästa vecka eller stanna på sim. För mig fortsätter lärandeprocessen och jag tycker att det är bättre att fortsätta lära sig på sim utan de psykologiska frågorna att handla med riktiga pengar. Om jag kan handla bättre nästa vecka så har I8217ll mer förtroende att handla riktiga pengar veckan efter. Jag hoppas att din handel gick bra den här veckan. Förra veckan var en intressant vecka. Jag har experimenterat med olika metoder och I8217m ser vad som fungerar och vad fungerar inte. En ide som jag har försökt under den senaste veckan är att förenkla. Ta bara affärer på CLVNs och hoppas på ett drag tillbaka till LVN. Ingen skalning ut. Mål eller stoppa. Det fungerade inte så bra för mig och jag insåg det på onsdagen och handlade mestadels sim på torsdagens fredag ​​fredag. På onsdag gjorde jag ett misstag på en stoxxhandel. Jag hade flera nivåer grupperade ihop och jag gick kort, det gick till nästa nivå och jag såg säljare att komma in så jag gick kort igen och planerade att klia den första. Det poppade upp till en tredje nivå och jag gjorde detsamma och det var dagen då stoxx rackade upp i omloppsbana. Jag tog ett stort stopp på den och tog en stor hit. Och that8217s andra anledning gick jag till sim för torsdag amp amp Friday. Så fredag ​​hade jag en epiphany. Jag var väldigt tålmodig på fredagen och såg jag proffs som säljer marknaden runt 1283 så jag gick kort. Jag slutade med att ta 1 poäng när jag såg köpare kommer in. Jag var glad att få min poäng, det var den enda realtidshandeln som jag tog på fredagen. Och då sa FT71 hur 85,50 var sannolikt och jag förstod inte. Jag var bara kortslutning 83 och pre-market vi hade brutit under support vid 76-79 så jag visste inte varför 85,50 var troligt. Vi hade en intressant dialog där han frågade mig vad jag skulle göra om jag höll inventering av ett imaginärt objekt. Det var en mycket intressant utbyte och jag tyckte verkligen om det. Uppriktigt sagt är I8217m mycket uppskattande av det faktum att en prohandlare skulle ta upp mina dumma frågor och provocera mig att tänka på mig själv. Jag lärde mig mycket av den utbytet. Jag vet inte hur man ska söka på Twitter-arkiv, men om du är intresserad av I8217m så kan du hitta den på hans Twitter-ström. Uppdatering: Markus skrev det till forumet här. I helgen var vi väldigt upptagna och jag hade bara några timmar att studera mina diagram. Jag började gå över de senaste dagarna, dag för dag och se hur marknaden reagerar på kompositnivåer. Jag bestämde mig för att bara blinda bleknade dessa nivåer är att jag ska arbeta för mig. (Om någon har framgång eller misslyckande gör det här snälla låt mig veta). Vad jag insåg är att man verkligen behöver förstå auktionsprocessen när den utvecklas i realtid. På fredag ​​såg jag en paus på 76-79 som ett tecken på svaghet och jag väntade 71. För att vara ärlig hade jag en kort svänghandelsposition på och jag täckte 12 där och höll den andra hälften för 71 amp lägre. Jag var glad att jag blev halvskalad och saker gick på väg. Jag kan tala för FT71 och säga vad han trodde, jag vill inte lägga ord i hans mun. Så låt mig säga att efter att ha studerat detta i efterhand och efter vår utbyte såg jag att 74, som var toppen av föregående handelssortiment, hölls och att köpare kom in och lyfte priset hela vägen till 80. Från denna punkt synvinkel 74 hölls och priset gick upp. 85,50 verkade troligt. That8217s två olika åsikter. Man kunde ha gjort mycket pengar och en gjorde 50. Jag handlade mot rotationen. Och det här är förmodligen varför min förväntan har svängt runt 2 fästingar de senaste månaderna. I8217m ser inte de stora dragningarna. Nu här är utmaningen: Se båda synpunkterna i realtid. Dalton talar om 8220Destination Trade8221. När en sida av ett handelsområde testas och avvisas är destinationen den andra sidan. Detta, i FT71 talar, är som att säga om en CLVN håller då CLVN på motsatt sida kommer att testas. Nu fungerar detta inte alltid, ibland stannar priset mitt i handelsområdet (eller hos CHVN). Men vi kan åtminstone ha en riktningsperspektiv och undvika att handla mot rotation. Det är också därför att skalning är så viktigt. Den här veckan försökte jag skriva in på CLVN och ändra på CHVN. Många gånger skulle priset gå 6-8 ticks mitt sätt och aldrig göra det till CHVN. eller gör det till CHVN och sedan gå hela vägen till destinationen (utan mig). Vi kan inte veta vad som händer. Vi kan säga att ett utfall är mer troligt än ett annat, men att dra nytta av det skulle kräva att vi vistas i handeln till destinationen samtidigt som vi inte förlorar pengar när det inte når destinationen. Det här är matematiken som kommer in. Man kan ha 4 kryssstopp och om destinationen är 24 kryssningar that8217s ett 1: 6-förhållande. Man skulle behöva vara en liten procent av tiden. Men det strider mot den normala mänskliga tendensen att vilja ha rätt. Att förlora 80 av affärer är inte lätt, även om det är lönsamt. Skalning ut kan inte vara matematiskt optimalt i efterhand, men i realtid vet vi inte de exakta sannolikheterna så att vi kan ta ut mer letar vi tar mer gissningar. Det kan ge psykologisk komfort. November var min bästa månad. Jag handlade 2 kontrakt och scalar ut. Jag glömde när jag gjorde det men jag gick till handel en och min handel har också gjort. Så nu sätter I8217m två saker ihop: scaling out amp destination trade. Problemet är vilket resmål jag väljer ju närmare målet (målet) desto mer troligt kommer jag att få det. Ju längre bort desto mindre sannolikt men desto större utdelningen. Här är ett exempel från en bundhandel i morse. Jag kom upp med 5 destinationer. Jag tog tyvärr mitt första mål på 3 fästingar, vilket lämnade mig bara ett kontrakt kvar. Så gick det till nästa destination. Nu skulle priset ha kunnat vända sig och föll ner och jag skulle ha varit lycklig att ha fått allt detta rör sig upp. Men priset fortsätter (som du kan se i diagrammet) 10 fästingar passerade min inmatning. Om jag hade ett tredje kontrakt kunde jag ha fått de 10 ticks. Handel med 2 kontrakt är mycket svårt. Om du ser svaghet och ta en av, så reducerar you8217ve din risk men begränsar också din uppsida. Tre kontrakt skulle vara mycket bättre. Men du är bättre lönsam, för att stoppa outs med 3 kontrakt gör verkligen ont. Jag identifierade 5 destinationer plus den jag tog på 3 fästingar som gör 6. Du kan se varför FT71 skalar ut i 18 steg. Man måste vara försiktig med att försöka handla som han med endast 2 kontrakt. Och så nu debatterar I8217m om jag ska handla 2 eller 3. FT71 rekommenderas en gång för att handla 3 minimum. Jag tror att 8282 gör vad jag gör. Men I8217m kommer att göra det på sim för att bygga förtroende. Som I8217m skriver detta är bunten nu nästan 20 fästingar förbi mitt sista mål och 124.87 ser mycket sannolikt ut. Detta är en komplett förändring från vissa tankar som I8217ve haft tidigare. Hela 8220Don Miller-diskussionen8221 gjorde ett bra fall för en mycket liten kant, även några fågen. Men I8217ve har studerat Dalton och jag ser mycket likheter mellan Dalton amp FT71. Så ett annat experiment börjar. En sista sak, tidigare sa jag att man verkligen måste förstå auktionsprocessen för att kunna komma med dessa, som Dalton säger, 8220asymmetriska möjligheter8221. Jag insåg att mina trading två marknader har hindrat min förmåga att göra detta. Så tillbaka till en marknad. En lång inlägg, men det här sammanfattar verkligen mitt tänkande amp experiment under den senaste månaden. Varje gång jag försöker en ny idé på sim it8217s är en lärande upplevelse. Även om det jag försöker visa sig inte fungerar, är det fortfarande bra erfarenhet. Nästan glömde, mina resultat från förra veckan. Detta är alla riktiga pengar dag handel, är sim förstärkande handel inte med. Förväntan var faktiskt upptagen för ES-amp Bund. Mitt Stoxx misstag skadar egentligen. Utan det hade jag haft en bra vecka. Benkotrader har skrivit en utmärkt kommentar den andra dagen och det förtjänar sin down post. I8217m inte mycket bra på schack, ibland när jag handlar det8217s som I8217m spelar AntiChess men analogien är stor. Och sammanfattningen av de öppna typerna är utmärkt. Jag använder denna tankeprocess före varje öppning. Här är hans kommentar: Tack för att du nämna mig på din blogg. Låt mig börja med att säga att jag verkligen gillar din handelsstrategi. Jag jobbar också hela tiden med min handel i hopp om att kunna handla heltid en dag. Jag tror att du är helt rätt i att vänta med att skapa hypoteser när vi är närmare det öppna. Dessa dagar har Globex flyttat och varierat, så att marknadspositionen i förhållande till tidigare dag (er) värde (ar) och intervall (ar) kan förändras inom några timmar. Jag håller också helt överens om att det är viktigt att tänka på motsatta scenarier. Jag ser starka analogier mellan handel och schack och jag tycker mycket om att tänka i dessa analogier. I schack har du två styrkor som kämpar för kontroll på tavlan vid varje tillfälle, varigenom det alltid finns ett enda bästa drag för White precis som det finns ett bästa drag för Black. Även om de är där, så kommer spelarna inte att se dem på grund av positionens komplexitet, eller kanske till och med se dem, men av någon anledning tar de dem fortfarande inte, precis som vi inte alltid tar de bästa affärerna. Men i schack, som i handel, kommer en position i allmänhet att ge spelarna många andra bra eller åtminstone acceptabla rörelser som kommer att hålla dem i spelet. Därefter har schacket White and Black alltid en plan som de måste anpassa i enlighet med det senaste drag som uppstod på brädet, precis som i handeln, där vi måste flyta med marknaden och ändra planer för att återspegla ständigt föränderliga konfigurationer. Slutligen, och det här är något som jag tycker är avgörande, kommer en professionell schackspelare inte att göra ett drag om han inte har förstått positionen på brädet, det här är kvar för amatörer som gör rörelser eftersom de ser bra ut (bara för att ta reda på att de kosta dem spelet). De professionella schackspelarnas förståelse för den aktuella positionen är en funktion av en djup, datorliknande analys eller intuition (oftast båda), det kan komma inom timmar, minuter eller sekunder ibland ser en schackspelare inte på rätt drag under lång tid , ibland kommer det bara att hoppa ut omedelbart. Detsamma gäller i handel där alla våra beslut fattas vid något tillfälle mellan komplexa beräkningar och intuition. Slutligen inkluderar en schackspelares förståelse alltid motståndarnas position och motståndarnas alternativ. Och det är därför du är 100 rätt, vi måste alltid tänka på motsatta scenarier. Den dagen när vi öppnade utanför området väntade jag responsiv försäljning som skulle bringa oss närmare tillbaka till tidigare dagar värde, men Open Drive som inträffade gjorde mig omedelbart överge denna hypotes mycket tidigt. Som Dalton stressar ofta mycket viktigare än vad som ägde rum är vad som borde ha ägt rum men inte. I detta fall inträffade inte det förväntade responsiva beteendet, öppnade ett nytt scenario. Ett ord i samband med öppningar och hur jag närmar mig dem. I ett försök att göra livet enklare för mig själv har jag strukturerat öppningstyperna av den plats de uppstår i förhållande till tidigare intervall och värde. Ett resultat av denna klassificering är följande: I grund och botten när vi öppnar utifrån tidigare dagintervall vet jag redan att OTF sannolikt kommer att gå in vid någon tidpunkt (eftersom uppfattningen om värde har ändrat positioner måste omprövas, stängas, öppnas, försvaret, etc.). Så är den omedelbara frågan för mig: Kan jag se en enhet från OTF Om ja, jag måste förvänta mig en OD och i själva verket en Trenddag tills det visat sig fel är det verkligen ingen annan logisk slutsats på den tiden. Om ingen körning sker omedelbart kan marknaden behöva begå sig först innan OTF beslutar att flytta den i en eller annan riktning. Det kan hända genom ett test på en nivå, vilket ger oss en OTD eller ett misslyckande som resulterar i en ORR som förmodligen leder oss tillbaka till värdet. Skulle inte heller inträffa, kommer vi sannolikt att hålla sig utanför intervallet och ha och OAOR som tenderar att vara roterande medan OTF-köparen och säljaren kämpar för kontroll. Denna klassificering hjälper mig mycket att se båda sidor av brädet, att använda schackanalogen och att hålla mina förväntningar inom en logisk ram. Du är en programmerare så att du kommer att se att sista stycket även kunde översättas till ett flödesschema och därmed fungera som en snabb vad man kan förvänta sig. Faktum är att jag kanske kan göra det för mig själv Jag hoppas det hjälper till Ser fram emot en referens för flödesschemat för den öppna typen. Och en för dagen skriver också. Tack för att du delar med dig.

No comments:

Post a Comment