Wednesday 1 November 2017

Igrok metod forex trading


Igrok Metod. Qs amp As. Kommentarer, tankar och idéer Anställd dec 2006 Status: hemma enbart 1.704 Inlägg Jag börjar med den här nya tråden eftersom det skulle vara mycket lättare för mig att lägga upp något på ett ställe istället för att svara på många e-postmeddelanden eller kommentera olika problem i många andra trådar utspridda över hela forumet. Här lägger jag fram några av mina tankar, tankar och kommentarer angående min metod, min marknadsvy och några allmänna valutakursfrågor. Alla är välkomna att delta. Innan du skickar in dina frågor och kommentarer, förstår du att jag inte tillhandahåller några pedagogiska eller handelsrådgivande tjänster och alltid uttrycka min personliga åsikt. Observera också att min metod inte är ett mekaniskt handelssystem. Det är en diskretionär teknik som mest baseras på TA, men innehåller också ett antal systematiska element och vissa regler. Därför är åtminstone en del grundläggande kunskaper om teorin om TA ett måste för varje deltagare som är villig att posta en fråga eller en kommentar om marknadens beteende. Sunt förnuft är också välkommet. Jag läser bara Slå oddsen och snubblat på din tråd. Åh Ja I din bok föreslår du en kartprogramvara (Omega Super Charts) Jag är en newby och undrar om det finns en tillgänglig gratis internet-diagramleverantör som skulle passa mina behov en tid. Bra att se din tråd och ser fram emot framtiden. Tack för din uppmärksamhet på frågan om de av oss med mindre erfarenhet. Din hjälp uppskattas mycket. Icy Pips. Jag är ledsen, jag vet inte vem som tillhandahåller bra kartläggningsprogram gratis. Har aldrig använt någonting så. För realtidshandel Im använder FutureSource Workstation eftersom det ger något mycket viktigt för mig och sparar mig mycket tid. På deras kartor markerar de varannan handelsdag i olika färger. En sådan funktion passar bara perfekt med min quottemplatesquot, eftersom det kräver att man vet vilken riktning huvudtröret för dagen är när som helst. Fantastisk. Vaknade på morgonen (Im i GMT2-zon) - och här är det, din nya tråd, redan levande och befolkade. Lycka till oss alla jag känner att jag är något TA-utmanad (inte att säga handikappad) person. Jag förstår och använder trendlinjer, sr, kanaler och deras mellanspel - och det är allt. Jag har svårt att identifiera och lita på mer komplicerade prisbildningar. Jag hoppas att den här tråden hjälper mig att övervinna min blindhet. Jag plockar på följande utdrag för att ställa flera grundläggande frågor: Kabel kommer sannolikt att slutföra en stor breddstriangel som startade sedan december 2003. Nu bygger det en stor diagonal med målet på 2.0000 eller lätt över. Om det så småningom blir en diamant så ser vi något som följande: ner till 1,75 - gt upp till 1,95 - gt ner till 1,35-40. Bör ta 3-5 år eller så. 1. Jag förstår kvoten till 1,95 - gt ner till 1,35-40quot del. Men varför citat till 1,75quot Varför inte 1,71 (var priset har varit i 112005) för att bilda en symmetrisk diamant Varför inte, säg 1,69 för att bilda en asymmetrisk diamant När jag läser TA-texter verkar en diamant vara nästan vad som helst, så hur vet du på förhand, vilken form kommer det så småningom att bli 2. En mer allmän fråga re. prisformationer. Tänk på en diamantbotten. Många gånger har det ett huvud och axlar inuti. Ofta innehåller den en dubbel botten. Det är inte en asymmetrisk diamant som liknar en flagga. Inte dess högra sida identifierade en triangel. Nu är frågan som jag alltid har fått. Sådana formationer är: inte alla dessa former återspeglar något mer grundläggande. Till exempel verkar det som om diamanterna (nedre) dyker upp när priset går ner och ner inom kanalgränserna, möter en stödlinje, tvekar och bryter ut (eller fortsätter helt enkelt ner kanalen, om uppåtbrytningen misslyckas). Så skulle vi inte vara mer parsimoniska och därmed effektiva, om vi identifierar och koncentrerar oss på de mer grundläggande prisaktionselementen - trending sr (kanalgränser) och horisontella sr 3. När det gäller tidsramen. Som du föreslår, identifierar dessa bildningar möjligheter med utmärkta rr-förhållanden. I exemplet ovan planerar du att skörda cirka 10 000 pips inom 5 år. Omkring 170 pips per månad är bra med tanke på att du inte investerar mycket tid för att samla dem. Men om du är redo för hårt arbete och om samma formationer ger dig goda signaler på en lägre tid, skulle det inte vara effektivare att handla mer korta termer. 170 pips är till och med kvotjusterade per dag och en halvvolatil volatilitet av kabeln. sans peur et sans reproche Jag börjar med den här nya tråden eftersom det skulle vara mycket lättare för mig att lägga upp något på ett ställe istället för att svara på många e-postmeddelanden eller kommentera olika problem i många andra trådar spridda över hela forumet. Här lägger jag fram några av mina tankar, tankar och kommentarer angående min metod, min marknadsvy och några allmänna valutakursfrågor. Alla är välkomna att delta. Innan du skickar in dina frågor och kommentarer, förstår du att jag inte tillhandahåller några pedagogiska eller handelsrådgivande tjänster och alltid uttrycka min personliga åsikt. Observera också att min metod inte är ett mekaniskt handelssystem. Det är en diskretionär teknik som mest baseras på TA, men innehåller också ett antal systematiska element och vissa regler. Därför är åtminstone en del grundläggande kunskaper om teorin om TA ett måste för varje deltagare som är villig att posta en fråga eller en kommentar om marknadens beteende. Sunt förnuft är också välkommet. Den mest uppenbara frågan borde vara. Quote Igor, är dina quothigh probabilityquot-inställningar som fungerar. Testade du dem. Vad är resultatet då Men nej, ingen frågar de här enkla frågorna, vi måste bara ta författarna ord för det. Jag utmanar författaren, visa oss beviset på att dina inställningar tjänar pengar. Kom igen, det borde vara enkelt att du citerade dessa inställningar så det borde vara enkelt för dig att visa effektiviteten i ditt system. Är du spelet Igor, eller kommer du bara att undvika en mycket enkel fråga igen Fantastiskt. Vaknade på morgonen (Im i GMT2-zon) - och här är det, din nya tråd, redan levande och befolkade. Lycka till oss alla jag känner att jag är något TA-utmanad (inte att säga handikappad) person. Jag förstår och använder trendlinjer, sr, kanaler och deras mellanspel - och det är allt. Jag har svårt att identifiera och lita på mer komplicerade prisbildningar. Jag hoppas att den här tråden hjälper mig att övervinna min blindhet. Jag plockar på följande utdrag för att fråga flera grundläggande frågor: 1. Jag förstår kvoten till 1,95 - gt ner till 1,35-40quot. Men varför citat till 1,75quot Varför inte 1,71 (var priset har varit i 112005) för att bilda en symmetrisk diamant Varför inte, säg 1,69 för att bilda en asymmetrisk diamant När jag läser TA-texter verkar en diamant vara nästan vad som helst, så hur vet du på förhand, vilken form kommer det så småningom att bli 2. En mer allmän fråga re. prisformationer. Tänk på en diamantbotten. Många gånger har det ett huvud och axlar inuti. Ofta innehåller den en dubbel botten. Isn8217t en asymmetrisk diamant som liknar en flagga Isn8217t sin högra sida identifierade en triangel Nu är frågan jag alltid har. Sådana formationer är: don8217t alla dessa former återspeglar något mer grundläggande. Till exempel verkar det som om diamanterna (nedre) dyker upp när priset går ner och ner inom kanalgränserna, möter en stödlinje, tvekar 8211 och bryter sedan ut (eller helt enkelt fortsätter nerför kanalen, om uppåtbrytningen misslyckas). Så skulle vi vara mer parsimoniska och därmed effektiva, om vi identifierar och koncentrerar oss på de mer grundläggande prisaktionselementen - trending sr (kanalgränser) och horisontella sr 3. När det gäller tidsramen. Som du föreslår, identifierar dessa bildningar möjligheter med utmärkta rr-förhållanden. I exemplet ovan planerar du att skörda cirka 10 000 pips inom 5 år. Omkring 170 pips per månad är bra med tanke på att du inte investerar mycket tid för att samla dem. Men om du är redo för hårt arbete och om samma formationer ger dig goda signaler på en lägre tid, skulle det inte vara effektivare att handla mer korta termer. 170 pips är till och med kvotjusterade per dag och en halvvolatil volatilitet av kabeln. En särskild diamantform ger dig vanligtvis tanken på vad som ska hända nästa. En diagonal diamant bryts normalt i riktning motsatt riktningen av huvudrörelsen i dess huvudsakliga diagonal. Att gå ner till något som 1,69 direkt härifrån kommer att skapa ett fortsättningsmönster snarare än omkastning. Dubbeldiagonal form är också möjlig. Endast i så fall måste vi vänta tills den faktiska pausen äger rum. Med tanke på de övriga tekniska omständigheterna antar jag att det är mer troligt att se en omvänd del. Det fanns ett exempel på dubbeldiagonal diamant på EURUSD nyligen. Det har diskuterats här. forexfactoryshowthre. 16293amppage11 Jag sa inte att jag skulle vilja göra en enda handel över den här tiden. Jag kan bara sitta i den här positionen och glömma det tills det kommer till målet, under tiden handla detta eller något annat par på någon annan tidsram eller försök att bygga en pyramid på basen. Det fanns ett exempel på dubbeldiagonal diamant på EURUSD nyligen. Det har diskuterats här. forexfactoryshowthre. 16293amppage11 Detta är precis mitt problem. Jag kommer ihåg den diskussionen. I diagrammet i den tråden såg jag priset som rör sig i en kanal, redo att fortsätta eller bryta ut. Traex (personen som postade diagrammet) såg en textbokhuvud och axlar. Du såg diagonal diamant. Som du är mer erfaren, antar jag att din åsikt har fler chanser att vara rätt, men Im blind re. hur du kom fram till det Finns det något sätt för dig att skicka en diamantritning på ett veckokabeldiagram? Jag sa inte att jag skulle göra en enda handel över den här tiden. Jag kan bara sitta i den här positionen och glömma det tills det kommer till målet, under tiden handla detta eller något annat par på någon annan tidsram eller försök att bygga en pyramid på basen. Samtidigt är din kapital bunden till denna position. Dont vi vill hitta tidsramen som skulle vara optimal för den tid vi är redo att investera i handel sans peur et sans reprocheWiley Trading Slå oddsen i Forex Trading: Hur identifieras och profiteras av höga procentandel marknadsmönster DEL I Rekommendationer till nybörjare Traders 1 KAPITEL 1 Komma igång 3 KAPITEL 2 Skapa ett handelskonto 7 KAPITEL 3 Välja rätt leverantör 15 DEL II Utveckla en handelsmetod 25 KAPITEL 4 Psykologiska utmaningar för spekulativ handel 27 KAPITEL 5 Diskretionära kontra mekaniska handelssystem 33 KAPITEL 6 Teknisk och Grundläggande analys 37 DEL III Igrokmetoden 51 KAPITEL 7 Igrokmetodens filosofi 53 KAPITEL 8 Utvärdering av möjligheter med teknisk analys 59 KAPITEL 9 Grundläggande handelsstrategier och tekniker 77 KAPITEL 10 Val av valutapar till handel 95 KAPITEL 11 Regler och tekniker för pengestyrning 97 KAPITEL 12 Marknadsbeteende och handelsdisciplin 103 DEL IV Strategier för korttids och intradag Trading Användning av Igrokmetoden 111 KAPITEL 13 Handelsplanens principer 113 KAPITEL 14 Gå in på marknaden 117 KAPITEL 15 Avsluta marknaden 125 KAPITEL 16 Betydelsen av timing 133 KAPITEL 17 Handelsstrategi vid centralbankintervention 141 DEL V Mallar för korttid och intradagshandel 145 KAPITEL 18 Snabbmallar för dagliga handelsmallar 147 KAPITEL 19 Tekniska formningsmallar 159 KAPITEL 20 Trendlinjer, support och motståndsmallar 191 KAPITEL 21 En provhandel 207 Begär tillstånd att återanvända innehåll från den här titeln För att ansöka om tillstånd, skicka din förfrågan till permissionswiley med specifika uppgifter om dina krav. Detta bör inkludera Wiley-titlarna och den specifika delen av innehållet du vill återanvända (t ex figur, tabell, texttext, kapitel, sidnummer etc), hur du vill återanvända det, cirkulationsutskriftsnummeret för personer som kommer att ha tillgång till innehållet och om det är kommersiellt eller akademiskt. Om det här är en republikeringsförfrågan, ange detaljer om det nya arbetet där Wiley-innehållet kommer att visas. av John Wiley amp Sons, Inc. eller närstående företag. Alla rättigheter förbehållna. Vänligen läs vår sekretesspolicy. Metoder för Forex Trading Uppdaterad 19 oktober 2016 Det finns många olika metoder för Forex trading eller valutamarknadshandel. Alla använder sysselsättning - i princip användningen av lånade kapital - för att tjäna pengar. Detta har både en upp och en nackdel. Leveraging gör det lättare att tjäna mycket pengar med en begränsad del av ditt eget kapital. Det gör det också lättare att förlora allt du har investerat. Nedan är en lista över några populära metoder för Forex trading, med fördelarna och fallgroparna för varje kortfattad beskrivning. 1. Handel med Forex Day Trading Method Day är kortsiktig handel baserat på tekniska indikatorer tillsammans med bedömningar om effekterna av att bryta nyheter. Det kräver viss rimlig kompetens, som vanligtvis bara kommer med erfarenhet. Om du bara börjar handla på forexen, är det försiktigt att först öppna ett övnings - eller demohandelskonto. När du har praktiserat handel för ett tag kan du titta på dina resultat. Om du börjar tjäna pengar kan du börja handla med ett faktiskt konto. Även då är det försiktigt något konservativt om hur mycket pengar du är i fara. Läs mer gtgt 2. Scalping Scalping är en Forex trading metod som bygger på mycket små vinster från mycket stora affärer. Det kan se ut som daghandel - i grund och botten, bara en speciell dagshandel - eller det kan närma sig den längre termen 34Big Picture Forex Trading34-metoden som beskrivs nedan. Datorer tenderar att göra det bättre att hålla reda på de olika matematiska komponenterna i scalping än en enskild näringsidkare och därför är de flesta scalping nu gjort med hjälp av någon form av automatisering - den sista av de fyra valutahandelsmetoder som beskrivs i denna artikel. 3. Big Picture Forex Trading Stor bildhandel är metoden att handla över längre tidsramar - titta på valutapar över dagar eller veckor och handla på trender istället för små rörelser på marknaden. Inom denna allmänna inställning finns det många olika specifika metoder. 4. Automatiserad Forex Trading Det finns flera olika sätt att göra automatiserad Forex Trading. Allt beror på signaler som ges av en signalleverantör eller helt enkelt kör ett 34expert advisor34-program, t. ex. MetaTrader. som handlar baserade på varningar och handelsrekommendationer som är inbyggda i programvaran. Vissa erfarna valutahandlare använder regelbundet dessa program och rekommenderar dem, medan andra tror att de kan bättre reagera på faktiska förhållanden som ett datorprogram endast kan approximera. Som med andra valutahandelsmetoder är det klokt att starta automatiserad handel i ett praktikkonto och vidta lämpliga åtgärder baserat på dina resultat. Några praktiska råd Oavsett hur du planerar att handla, måste du hålla dina känslor kontrollerade, se din risk och vara ärlig mot dig själv när du har problem. Även professionella näringsidkare vill inte erkänna när de har en förlorande stroke, eller vad som orsakar det, men det gör bara din botten när du inte står inför problem. Det är lite av en allmän affärsprincip, men den gäller starkt för handel. Betala oddsen i Forex Trading: Hur identifieras och vinster från höga procentandel marknadsmönster DEL I Rekommendationer till nybörjare 1 KAPITEL 1 Hur kommer man igång 3 KAPITEL 2 Etablering ett handelskonto 7 KAPITEL 3 Välja rätt leverantör 15 DEL II Utveckla en handelsmetod 25 KAPITEL 4 Psykologiska utmaningar för spekulativ handel 27 KAPITEL 5 Diskretionära kontra mekaniska handelssystem 33 KAPITEL 6 Teknisk och fundamental analys 37 DEL III I-gruppmetoden 51 KAPITEL 7 Filosofi av Igrok Metoden 53 KAPITEL 8 Utvärdering av möjligheter med teknisk analys 59 KAPITEL 9 Grundläggande handelsstrategier och tekniker 77 KAPITEL 10 Val av valutapar till handel 95 KAPITEL 11 Regler och tekniker för pengestyrning 97 KAPITEL 12 Marknadsbeteende och näringsdisciplin 103 DEL IV Kort - Termin och Intradag Trading Strategier Använda Igrok Metoden 111 KAPITEL 13 Intradagens Principer Handelsplan 113 KAPITEL 14 Gå in på marknaden 117 KAPITEL 15 Avsluta marknaden 125 KAPITEL 16 Betydelsen av timing 133 KAPITEL 17 Handelsstrategi vid centralbankintervention 141 DEL V Mallar för korttids - och intradagshandel 145 KAPITEL 18 Genomsnittliga dagliga handelsmallar 147 KAPITEL 19 Tekniska formningsmallar 159 KAPITEL 20 Trendlines, support och motståndsmallar 191 KAPITEL 21 En provhandel 207

No comments:

Post a Comment